Jul 2016

Då var det jul, den första i vårt nya hus :) Vi förberedde genom att laga julmat och pynta med gran och en och annan tomte.


Vi hade uppesittarkväll dagen innan julafton med Bingolottospel och mat. Mamma, pappa, Madde, Manfred och Emmelie var här. Jag mådde jätteilla (gravid) så vi berättade för Madde, Manfred och Emmelie att vi ska ha bebis till sommaren, de blev jätteglada när vi berättade :) Vi ville berätta för våra föräldrar samtidigt så därför fick det vänta till dagen efter, julafton, då de alla skulle vara här.



Vi bestämde att vi skulle säga det så fort Esbjörns föräldrar kom hit så jag slapp dra ut på varför jag mår så illa och har gjort i över en vecka. Pappa sa "jag har hört att man kan må illa när man är gravid, du är inte det"? Men jag ville inte säga något just då för vi ville ju att alla skulle få veta samtidigt. Så när Esbjörns föräldrar kom bad vi alla fyra komma till vardagsrummet och där fick de ett gemensamt paket som vi sa att de måste öppna tillsammans. I paketet låg varsitt kuvert och i kuvertet var en bild på graviditetstestet och så stod det "Vi syns till sommaren mormor/morfar och farmor/farfar". De blev så klart också jätteglada när vi berättade :)


Esbjörn, Madde och Manfred hade bestämt sig för att de skulle ut och springa innan maten och de avslutade springturen med ett julbad i dammen! Jag låg inne i soffan och mådde illa men som tur var, var pappa med och förevigade allt 





Kommentarer