Kräftfiske

Vi har i år fått tag på kräftfiskevatten i Sexdrega. Det är i Ätran på en sträcka som påminner om djungeln 🙌. Jag älskar vild skog.
Premiären var den 11:e Augusti. Dagarna före premiären var vi där och röjde väg. Det var en meter högt gräs längs med ån och i ville kunna ta oss de 200 meterna fram till vår fiskesträcka utan att behöva vada i detta gräs. Särskilt eftersom vi planerade att ha med Nils på premiären.

Trimmern fick gå hårt när jag tog mig igenom gräs och sly. Herregud va vackert det var.

Så på fredagen var det dags för fiske. Vi var ett bra gäng som tog oss ut till ån med burar, brolly, pilsnerkorv och lille Nils 8 dagar gammal. För Nils skull hade jag med mig brollyt med myggnät på. Han satt och låg i brolyt fri från mygg och knott. Han sov i princip hela fisket. Han verkade trivas väldigt bra ute i skogen.


Fisket var helt ok. Det var kräftor i nästan varje bur vid varje lyft. När vi gick hem i mörkret var alla proppmätta på bullens pilsnerkorv. Det var en riktigt härlig och varm kväll.

Kommentarer